Valet 2014

Vänsterpartiet hade två landstingslistor i Sörmland. De som bor i Flen, Strängnäs och Eskilstuna kunde rösta på den norra listan. De som bor i Katrineholm, Gnesta, Oxelösund, Vingåker, Nyköping och Trosa röstade på den södra listan.

Vi fick tre mandat på den norra listan och ett på den södra. Varje mandat ger en ordinarie plats i fullmäktige. Utöver det har vi 3 ersättare per lista. Vår landstingsgrupp ser därför ut så här:

Ordinarie:Lotta Back – Katrineholm ordinarie, David Aronsson – Strängnäs,  Maud Ekman – Eskilstuna, Roja Mahmodi – Eskilstuna. Beroende på hur rösterna landat i olika kretsar har vi två första ersättare på norra listan.

Ersättare: Tommy Fogelberg – Trosa (1 ersättare södra listan), Helena Dahlström – Nyköping (2:a ersättare södra listan), Thomas Selig – Katrineholm (3:e ersättare södra listan),  Inger Andersson – Flen (1:a ersättare norra listan), Alar Kuutmann – Eskilstuna (1:a ersättare norra listan), Linnea Tillman – Flen (3:e ersättare norra listan).

Utöver denna grupp ingår Jan-Ulf Andersson, Nyköping, i landstingsgruppen då han utsetts till att representera partiet i Landstingets revision.

Valplattform_2014_För tryck